
Opowieść
o Zbawicielu
Lekcje religii
Pomysł 1
- 1.Przedstawienie „opowieści o Zbawicielu” pod koniec lekcji.
- a. Pokazanie książeczki „- ale to nie wszystko”
- b. Pokazanie filmiku promocyjnego
- c. Pokazanie działania aplikacji na swoim telefonie/tablecie
- d. Rozdanie książeczek i zachęcenie do ściągnięcia apki w domu „- przyda się na kolejnej lekcji”. Adres jest na tylnej okładce
- 2. Na kolejnej lekcji poprosić uczniów, żeby skupili się w grupy wokół osób, które mają zainstalowaną aplikację. Jeżeli nie mają aplikacji, to wszystko będzie się działo wspólnie, a film trzeba odtworzyć na ekranie albo telewizorze.
- 3. Na tablicy napisać główną myśl:
Jezus kocha/nienawidzi grzech, ale kocha/nienawidzi grzesznika. - 4. Uczniowie mają otworzyć 8 rozdział i obejrzeć film zamieszczony w części „Moc odpuszczenia grzechów”. Jest to film w którym Jezus odpuszcza grzechy cudzołożnicy.
- 5. Po obejrzeniu filmu poprosić kogoś o jego streszczenie albo omówić krótko plan zdarzeń (na przykład 5 punktów)
- 6. Zadać 3 pytania do pracy w grupach:
- a. Dlaczego nikt nie rzucił kamieniem?
- b. Kto w tej historii miał prawo rzucić kamieniem i dlaczego?
- c. Dlaczego tego nie zrobił?
- 7. Zebranie odpowiedzi na forum
- 8. Odniesienie się do pytania na tablicy. Zapytać uczniów, co trzeba skreślić. Opcjonalnie – zapisać w zeszycie.
- 9. Na koniec jedna osoba w grupce przeskanuje werset na kolejnej stronie książeczki i przeczyta go na głos w swojej grupce. Opcjonalnie może to zrobić to każda osoba w grupce.
- 10. Opcje na dalszą część lekcji
- a. Historia może być dobrym punktem wyjścia do rozmowy na temat oskarżania innych.
- i. Czy mam problem w oskarżaniem innych?
- ii. Jak się czuję kiedy inni mnie oskarżają?
- iii. Czego uczy mnie dzisiejsza historia?
- iv. Czy mam prawo oskarżać innych, nawet jeśli na pewno wiem, że faktycznie zrobili coś złego?
Linki do filmów zamieszczonych w broszurze:
Pomysł 2
Wyznaczać do domu jeden fragment do przeczytania na kolejną lekcję Na początku kolejnej lekcji zadać jedno pytanie i krótko o nim porozmawiać.
Przykład:
Fragment zadany do przeczytania: rozdział 13.1-17 – albo obejrzeć filmik tam zamieszczony.
Pytanie do rozpoczęcia rozmowy: Czy przychodzi ci na myśl ktoś (postać współczesna), kto pomimo swojej wysokiej pozycji zachował się podobnie jak Jezus? Jak oceniasz taką osobę?
Pytania dodatkowe:
- • Czy to, co zrobił Jezus sprawiło, że stracił szacunek w Twoich oczach, czy wręcz przeciwnie?
Wnioski
- • Jezus nie tylko mówił, ale wprowadzał w życie swoje nauki. Łatwiej zaufać komuś, kto sam robi rzeczy, których wymaga od innych
- • Pomoc innym nie oznacza utraty autorytetu
Masz pytania napisz na: kontakt[at]szukajacboga.pl